Site Loader
Voordelen van yoga

Yoga wordt tegenwoordig door steeds meer mensen gedaan. Dit is niet heel verassend, want het brengt zowel fysieke- als mentale voordelen met zich mee. Benieuwd? Wij hebben de vijf grootste voordelen voor je op een rij gezet!

 

1. Yoga maakt je flexibel

Veel yoga-oefeningen maken gebruik van strekoefeningen. Door je spieren goed uit te rekken, maak je je lichaam steeds een stukje soepeler. Daarnaast kunnen deze strekbewegingen verschillende klachten voorkomen, zoals klachten in je nek, rug of schouder.

 

2. Energieker

In het begin kan yoga je wat energie kosten, doordat je geconcentreerd bezig bent met nieuwe yoga-oefeningen en tegelijkertijd op je ademhaling moet letten. Wanneer je het al een langere tijd doet, zal je merken dat je er juist energie van krijgt! Yoga zorgt voor een betere bloedsoploop en een verbeterde ademhaling. Hierdoor voel je je goed en energiek na een yogasessie.

 

3. Onstpanning

Tegenwoordig wordt er veel van ons verwacht. We ervaren een hoge werkdruk en moeten ook nog aan ons sociale leven werken. Niet gek dat dit dan ook soms stress oplevert. Wanneer je vaak stress ervaart, is yoga de ideale oplossing! Je leert hiermee om even tot jezelf te komen en een rustmoment te pakken. Dit doe je met behulp van ademhalingsoefeningen en meditatie. Daarnaast leer je om tijdens de oefeningen de verschillende lichaamsdelen te ontspannen. Wanneer je geregeld een yogasessie pakt, zal je uiteindelijk dus minder gestrest zijn!

 

4. Betere concentratie

Doordat je tijdens yoga leert om te ontspannen, heeft dit ook een positieve impact op je concentratie! Je leert om niet met je gedachten af te dwalen en je hoofd leeg te houden. Hierdoor zal je je een stuk beter kunnen concentreren op je werkzaamheden en zal je merken dat je je werk sneller afmaakt.

 

5. Betere nachtrust

Wanneer je last hebt van slaapproblemen is het aan te raden om van tevoren yoga te doen. Na een lange werkdag ben je vaak nog met van alles in je hoofd bezig. Dit gepieker maakt het lastig om rustig in slaap te kunnen vallen. Door van tevoren yoga te doen, leer je om je gedachtes uit te zetten en val je makkelijker in slaap. Naast dat je sneller in slaap valt, slaap je ook nog eens dieper!

 

Ben jij al overtuigd van de voordelen die het met zich mee brengt?

Kijk hier voor yogascholen bij jou in de buurt

Laura